Wij maken gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies van derden, voor het bijhouden van statistieken en het tonen van specifieke content, zoals filmpjes.

Lees hier meer over privacy en het gebruik van cookies.

Nederland weert transporteurs uit Rusland en Wit-Rusland

Russische en Wit-Russische transportondernemingen hebben geen toegang tot het Nederlands grondgebied. Een lidstaat kan in afwijking van het sanctiepakket van de EU een uitzondering maken, maar Nederland heeft besloten geen uitzondering te maken.


Wit-Russische en Russische transportondernemingen hebben geen toegang tot het Nederlands grondgebied
Op grond van het 5e sanctiepakket is geen wegvervoer van (Wit)Russische wegvervoersondernemingen op EU grondgebied toegestaan tenzij een lidstaat één of meerdere uitzonderingen toestaat. De Minister van Infrastructuur en Waterstaat heeft, als bevoegde autoriteit hiervoor, het besluit genomen om geen uitzonderingsmaatregelen toe te staan voor Russische en Wit-Russische wegvervoersondernemingen op Nederlands grondgebied. Het ministerie blijft uiteraard de ontwikkelingen op dit onderwerp in de buurlanden en binnen de Europese Commissie volgen.
 
Belarusian and Russian road transport undertakings don’t have access to the Dutch territory
Based on the 5th sanction package, no road transport of Belarusian or Russian road transport undertakings is allowed on EU territory unless a Member State allows one or more exceptions. The Minister of Infrastructure and Water Management, as the competent authority in this matter, has taken the decision not to allow any exceptions for Russian and Belarusian road transport companies on Dutch territory. The Ministry will of course continue to follow the developments on this issue in the neighbouring countries and within the European Commission.

Gerelateerde artikelen

c-BRTA

Zuid-Afrikaanse delegatie bezoekt de NIWO

Als onderdeel van het Memorandum of Understanding (MoU) dat vorig jaar werd ondertekend tussen NIWO en het Zuid-Afrikaanse c-BRTA, bezocht een delegatie van c-BRTA vorige week de NIWO.

Lees verder
eurovergunning-origineel

Gevolg van invoering nieuwe regels van het mobiliteitspakket

Een kleine categorie van voertuigen met  laadvermogen van 500 kg of minder én toelaatbare maximum massa van meer dan 2500 kg gaat onder de vergunningplicht vallen.

Lees verder
Tweede Kamer RCG_3178-1920

Wijziging Wet wegvervoer goederen naar Tweede Kamer

In 2020 heeft het Europese parlement het mobiliteitspakket aangenomen. De nieuwe regels moeten geïmplementeerd worden in de Nederlandse wet- en regelgeving. Het wetsvoorstel tot wijziging van de WWG  ligt nu ter behandeling bij de Tweede Kamer. 

Lees verder